Doručování zásilek a důchodů klientům pozitivních na COVID 19, popř. v karanténě
12. únor 2021
Pokud je klient pozitivní na Covid 19, příp. v karanténě:
DORUČOVÁNÍ ZÁSILEK:
- nabídnout klientovi uložení zásilky na pobočce, kde je úložní doba 30 dní/15 dní balíky, pokud to podmínky zásilky dovolí
- zásilku doručit: v případě, že to podmínky zásilky dovolí, zásilku může převzít v domácnosti jiná osoba, která není Covid pozitivní, ale je v karanténě
- informovat klienta, který je v karanténě, aby vhodným způsobem předal informaci doručovateli o tom, že je v karanténě
- předání zásilky v místě bydliště klientovi v karanténě: Informovat klienta o nutnosti předem informovat doručovatele o tom, že je klient v karanténě, mít nasazenou roušku a dodržovat odstup, případně připravit místo pro bezpečné odložení doručované zásilky (či osobního dokladu), mít připravené vlastní psací potřeby
DORUČOVÁNÍ DŮCHODŮ:
Důchody jsou doručovány dle standardních doručovacích podmínek.
V případě doručování na adresu uvedenou na výplatním dokladu se klient prokáže platným občanským průkazem nebo cestovním pasem vydaným v ČR.
Pokud klient před předáním důchodu oznámí, že je v karanténě či izolaci, bude mu tento doručen bezkontaktním způsobem:
- Klient musí mít nasazenou roušku a dodržovat odstup,
- připravit místo pro bezpečné odložení doručované zásilky – důchodu a osobního dokladu,
- mít připravené vlastní psací potřeby.
- Zaměstnanec ČP zkontroluje na určeném místě osobní doklad (občanský průkaz), po ověření přenechá důchod v obálce na sjednaném místě. Vše s odstupem nejméně 1,5 m.
- Klient po převzetí důchodu podepíše vlastní tužkou převzetí a doklad zanechá na sjednaném místě.
Stále platí, dle Usnesení vlády, mít zakryté dýchací cesty (rouška, respirátor) jak pro doručovatele, tak pro klienty.
- zaměstnanec ČP je vybaven respirátorem/rouška/, (popř. brýle) jednorázovými rukavicemi, dezinfekčním přípravkem,
- zaměstnanec ČP předává zásilku s odstupem nejméně 1,5 m, zásilku položí na dostupné místo, při tomto úkonu musí mít všechny výše zmiňované ochranné pomůcky na sobě,
- osobní doklad může klient předložit, položit na předem určené místo. Zaměstnanec ČP doklad zkontroluje vizuálně, nemusí na tento doklad sahat,
- klient musí mít svoje psací potřeby,
- zaměstnanec ČP po tomto úkonu rukavice zabalí do igelitového sáčku a vyhodí do koše, popelnice, kontejneru. Ruce si vydezinfikuje dezinfekčním přípravkem, kterým je na pochůzku vybaven,
- zaměstnanec ČP musí dodržovat veškerá hygienická opatření. Roušky, dezinfekce rukou, odstup od klientů.