Návrhy na udělení Ceny města Kaplice

 29. leden 2025

Zastupitelé města Kaplice s cílem podpořit kulturní, společenský, sportovní  i hospodářský život města přijali Pravidla pro udělování Ceny města Kaplice.

Cena města se uděluje jako ocenění za mimořádné počiny, které přinášejí prospěch občanům města ve všech důležitých oblastech společenského života a za šíření dobrého jména města Kaplice. Stejně tak i  k ocenění mimořádných projevů odvahy při záchraně lidských životů či jiných mimořádných událostech. 

Nominace na udělení ceny za rok 2024 mohou podávat občané s trvalým pobytem na území města nebo právnické osoby či kolektiv osob se sídlem na území města  pouze v písemné  podobě na adresu MěÚ Kaplice, kancelář starosty a tajemníka, Náměstí 70, 382 41 Kaplice nebo na e-mail: kancelar@mestokaplice.cz.

Informace najdete na webových stránkách města. https://www.mestokaplice.cz/cena-mesta-kaplice/ostatni-159

Máte ve svém okolí člověka, spolek nebo organizaci, kteří se zasloužili o  rozvoj města či vykonali nějaký mimořádný čin? Prosíme navrhněte tyto osobnosti na udělení Ceny města, a to nejpozději do 31.3.2025.   

 

zobazit celé

Informace ke konání veřejných zastupitelstev a porad zastupitelů

 7. únor 2025

Vážení spoluobčané,

V pondělí 20.1. 2025 se konala porada zastupitelů, dle rozpisu konání rad města zastupitelstev města, a porad zastupitelů, který byl zaslán všem zastupitelům 27.12. 2024 (viz. příloha).

V souvislosti s konáním této pracovní porady zastupitelů se v poslední době objevují názory, že kaplická radnice tím, že nejsou každý měsíc konána veřejná zastupitelstva, není radnicí otevřenou vůči Vám občanům, a že o Kaplici se rozhoduje za zavřenými dveřmi.

Na osvětlení situace ohledně práce zastupitelstva města, bychom rádi uvedli následující.

  • Na otevřeném přístupu kaplické radnice směrem k Vám občanům se samozřejmě nic nemění.
  • Dveře kohokoliv z vedení města jsou vždy a komukoliv z Vás občanů plně otevřené.
  • Změnilo se to, že každoměsíční jednání zastupitelů bylo rozděleno na dvě různé formy jednání, které se po měsíci střídají.

První formou je porada zastupitelů:

  • Porada zastupitelů (PZ) se odehrává bez přítomnosti občanů a nejsou na ní přijímána žádná usnesení.
  • PZ nabízí prostor pro širokou a otevřenou diskusi o projednávaných tématech bez pravidel určených jednacím řádem zastupitelstva města.
  • PZ umožňují projednávat i témata, která nejsou v daném čase zcela aktuální, ale zabývají se např. budoucím rozvojem města.  
  • Relevantní a prodiskutované závěry a  připomínky k projednávaným tématům je pak možné  zapracovat do podkladů pro jednání a rozhodování na veřejném zasedání zastupitelstva.

Druhou formou je řádné svolané, veřejné jednání zastupitelstva města dle zákona č. 128/2000  Sb., o obcích.      

  • Takovéto jednání zastupitelstva města je ze zákona vždy veřejné a veřejnosti přístupné a jsou na něm k jednotlivým bodům dle schváleného programu přijímána usnesení.
  • Tato jednání zastupitelstva se dle uvedeného zákona mají konat minimálně jednou za 3 měsíce.
  • Varianta konání řádného zastupitelstva jednou za dva měsíce byla zvolena i ve shodě s úředníky města, kdy 2 měsíční perioda je optimální a dostatečná pro zpracování podkladů pro plánovaná jednání zastupitelstva a pro zpracování závěrů a zápisů z proběhlého zastupitelstva.
  • Konání veřejného zastupitelstva jednou za dva měsíce se jeví jako optimální i z pohledu objemu a obsahu projednávaných témat, a tím i zajištění co nejefektivnějšího průběhu konaných zastupitelstev.
  • Je samozřejmostí, že na jednáních zastupitelstva mají vedle zastupitelů vždy prostor pro svoje dotazy, připomínky a náměty na zlepšení  také občané města a okolních osad.
  • V tomto směru připravujeme změnu, která by měla spočívat v tom, že tento bod bude zařazen do první hodiny konání zastupitelstva, tak aby občané, kteří nechtějí čekat až na konec zastupitelstva dostali svůj prostor pro vyjádření dříve. 

Závěrem bychom chtěli konstatovat, že je právem každého zastupitele volba práce pro své město a tím i účast nebo neúčast na obou formách jednání zastupitelů.

Vedení města

zobazit celé

Životní podmínky 2025 – výběrové šetření v domácnostech

 6. únor 2025

Český statistický úřad organizuje v roce 2025 v souladu se zákonem č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, ve znění pozdějších předpisů, každoroční výběrové šetření o životních podmínkách domácností v České republice pod názvem „Životní podmínky 2025“ (EU-SILC).

Smyslem tohoto zjišťování je získávat dlouhodobě srovnatelné údaje o sociální a ekonomické situaci obyvatel v celkem 34 evropských zemích. Dalším cílem je získat data pro výpočet ukazatelů peněžní a materiální chudoby.

Šetření se uskuteční na území celé České republiky v 11 326 domácnostech, z nichž se 6 576 zúčastnilo šetření již v předchozích letech. Všechny vybrané domácnosti byly do šetření zahrnuty na základě náhodného výběru provedeného počítačem.

Vlastní šetření proběhne v době od 1. února do 22. června 2025 prostřednictvím speciálně vyškolených tazatelů. Do šetření budou zahrnuty ty osoby, které mají ve vybraném bytě obvyklé bydliště. Aktivní účast občanů na tomto významném statistickém šetření a jejich ochota spolupracovat s ČSÚ je nesmírně důležitá. Umožní v zájmu nás všech získat řadu důležitých informací o sociální situaci domácností v ČR, které nelze zjistit žádným jiným způsobem.

Terénní pracovníci zapojení do šetření se budou prokazovat oficiálním průkazem tazatele a zároveň průkazem zaměstnance ČSÚ nebo dokladem totožnosti. Totožnost tazatele je možné ověřit na webových stránkách ČSÚ. Ve všech fázích zpracování je zaručena anonymita zjištěných údajů a získaná data jsou důsledně chráněna. Český statistický úřad plně respektuje evropský právní rámec ochrany osobních údajů (GDPR) a jedná v souladu s ním. Všichni pracovníci ČSÚ jsou navíc podle zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, vázáni mlčenlivostí o veškerých šetřených skutečnostech.

Případné dotazy:

p. Ing. Viera Ziková, tel.: 386 718 561, 605 589 826

e-mail: viera.zikova@csu.gov.cz

zobazit celé

Třídění odpadů v Kaplici

 6. únor 2025

Na stránkách Ministerstva životního prostředí zjistíte, jak je na tom Kaplice v tříděné odpadů. Zatím nejsou tato čísla pro Kaplici příznivá. V porovnání produkce směsného komunálního odpadu s Českem jsme vyprodukovali o 27,2 kg tohoto odpadů více než běžný občan ČR.  

A naopak v Česku bylo vytříděno v roce 2023 v průměru 59,6 kg a občané Kaplice vytřídili o 3,1 kg papíru, plastu, skla a kovu na obyvatele méně než běžný občan ČR.

 

https://www.mestokaplice.cz/jak-tridime/kam-s-odpadem/odpady-259 

zobazit celé

Turnaj v judo

 4. únor 2025

Turnaj- JUDO 9.2.2025, 9:45.


Turnaj v judo

Změna termínu krátkodobé uzavírky

 31. leden 2025

V sobotu 08.02.2025 proběhne úplná krátkodobá uzavírka silnice II/158 v Kaplici, ulice Pohorská, úsek za kruhovým objezdem – směr Malonty, v délce 140 m, důvodem provádění prací na obchvatu města Kaplice.

Objízdná trasa Kaplice II/154 - Blansko - Ličov  III/ 1589 - Desky  - Meziříčí – Malonty.


Dotační program Podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností - rok 2025

 29. leden 2025

Ministerstvo kultury vyhlašuje program Podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností na rok 2025. Žadatelé budou odevzdávat žádosti na příslušnou obec s rozšířenou působností do 28. února 2025.

Všechny potřebné formuláře naleznete na webových stránkách Ministerstva kultury ČR.

Zásady programu.


Omezený provoz odboru dopravy a silničního hospodářství

 28. leden 2025

Z personálních důvodů bude v době od 3.2.2025 – 7.2.2025 omezený provoz na odboru dopravy a silničního hospodářství, oddělení řidičských průkazů a to takto:

Dne 3.2.2025 ZAVŘENO

Dne 5.2. a 7.2.2025 otevřeno dle úředních hodin

K vyřízení bude možné pouze převzetí nově vyhotovených řidičských průkazů a podání žádosti o výměnu ŘP z důvodu končící platnosti. Ostatní činnosti lze vyřídit na jiných úřadech s rozšířenou působností.

zobazit celé

TAXÍK MAXÍK

 28. leden 2025

Služba je určena pro osoby s trvalým bydlištěm ve městě Kaplice, konkrétně pro seniory starší 65 let a pro osoby se zdravotním postižením (držitele průkazu ZTP či ZTP/P).

Cestující, kteří mají zájem službu využívat, si na MěÚ Kaplice, odboru sociálních věcí a péče nechají vystavit tzv. MAXÍK KARTU, bez níž nebude možné službu využívat. O vydání karty je možné požádat v úředních hodinách (pondělí a středy od 08:00 do 17:00) v budově MěÚ Kaplice, Linecká 391 - v přízemí v kanceláři č. 109. K vystavení MAXÍK KARTY je třeba doložit průkaz totožnosti a průkazovou fotografii. Karta bude vydána na počkání.

TAXÍK MAXÍK v Kaplici provozuje společnost Ledax o.p.s. Službu je možné využít po předchozím objednání na tel. čísle + 420 720 847 643, a to min. 24 hodin předem. Cena za jednu jízdu je 60,- Kč.

 

zobazit celé

TAXÍK MAXÍK

Krátkodobá uzavírka 01.02.2025

 24. leden 2025

V sobotu 01.02.2025 proběhne úplná krátkodobá uzavírka silnice II/158 v Kaplici, ulice Pohorská, úsek za kruhovým objezdem – směr Malonty, v délce 140 m, důvodem provádění prací na obchvatu města Kaplice.

Objízdná trasa Kaplice II/154 - Blansko - Ličov  III/ 1589 - Desky  - Meziříčí – Malonty.


Krátkodobá uzavírka 01.02.2025